Sanomalehdet
30.10.2014
Etelä-Suomen Sanomien päätoimittaja vaihtuu
Etelä-Suomen Sanomien päätoimittajan Heikki Hakalan työsuhde on päättynyt. Mediatalo ESA käynnistää pikaisesti uuden sisältövastuualueen johtajan haun, kerrotaan lehden nettisivulla.
Hakala toimi Lahdessa ilmestyvän maakuntalehden päätoimittajana vuodesta 1997 lähtien. Hän toimi pitkään myös Päätoimittajien yhdistyksen puheenjohtajana.
Yleisaikakauslehdet
27.11.2014
Nordean PB Magazine kansainvälisen Eddie & Ozzie Awards kilpailun finaaliin
Nordea Private Bankingin talouteen ja sijoittamiseen keskittyvä asiakaslehti PB Magazine on valittu kansainvälisen Eddie & Ozzie Awards -aikakauslehtikilpailun finaaliin. Lehteä kustantaa Head Office Finland.
PB Magazine on yksi viidestä asiakaslehtien paras redesign -sarjan finalistista. Eddie & Ozzie Awards -kilpailuun osallistui tänä vuonna yli 2 800 ehdokasta, joista finalistit valitsi yli 300:sta alan ammattilaisesta koottu paneeli. Kilpailun Ozzie-osuus keskittyy designiin, kun taas Eddie-osuudessa palkitaan parhaita sisältöjä.
Nordea Private Bankingin asiakkaille tehty PB Magazine on talouslehti, joka vie lukijansa ajankohtaisten talousilmiöiden ja sijoittamisen hyötytiedon pariin. Lehden konsepti ja ulkoasu uudistettiin alkuvuodesta 2014. Visuaalisesta uudistuksesta vastasi AD Tomi Metsä-Heikkilä.
Lehti ilmestyy kaksi kertaa vuodessa suomeksi ja ruotsiksi ja sen painos on 25 000 kappaletta.
11.11.2014
Sanoma myy Auto Bild Suomen Fokus Media Finlandille
Auto Bild Suomi siirtyy Fokus Media Finlandin julkaistavaksi ensi vuoden alussa. Sanoma Media Finland keskittyy aikakauslehtikustantamisessa palvelemaan suomalaisia naisia, perheitä ja 55+ -kohderyhmää monikanavaisilla mediasisällöillä ja -palveluilla.
Fokus Media Finland perustettiin, kun Sanoma myi sille aiemmin syksyllä Glorian Antiikki-, V8-Magazine-, GTi-Magazine- ja Pelit-lehdet.
Radio & TV
3.12.2014
Risto Kuulasmaa Ylen television ja Areenan julkaisupäälliköksi
Ylen tv:n ja Areenan julkaisupäälliköksi on nimitetty BA, MA, Risto Kuulasmaa. Kuulasmaa aloittaa tehtävässään 19.1.2015.
Julkaisupäällikkönä Kuulasmaa vastaa kokonaan uudesta tehtävästä. Hänen vastuullaan ovat Ylen televisiokanavat ja Yle Areenan palvelut. Organisaatioon kuuluvat Yle Areena, Yle TV1, Yle TV2, Yle Teema, Kansainvälinen hankinta, Yle Arkisto, Sijoittelu- ja lähetyssuunnittelu sekä Yle Kääntäminen ja versiointi.
Kuulasmaa aloitti television tekemisen kaapelikanava MoonTV:llä. Hän on toiminut Duudsonien taustajoukoissa tuottajana ja strategina sekä vuodesta 2010 Madventuresin tuottajana. Ennen pestiään Ylessä Kuulasmaa toimi omistamansa Not Guilty -yrityksen toimitusjohtajana. Hän on työskennellyt Docventuresin ja Tubecon-tapahtuman vastaavana tuottajana ja konsultoinut useiden eri yritysten johtoa. Kuulasmaa on palkittu kolmesti Kultaisella Venlalla, kaksi kertaa Formaatti Finlandialla sekä kerran Jussi-palkinnolla.
12.11.2014
Docventures sai vuoden tv-ohjelman palkinnon Some Awards -kilpailussa
Ylen kanavien suosittu Docventures voitti Paras tv-ohjelma -palkinnon keskiviikkona pidetyssä Some Awards 2014 -tilaisuudessa.
Perusteluina tuomaristo mainitsi mm: “Docventuresin ympärillä käydään jatkuvaa keskustelua. On synnytetty kansanliikkeitä. On erottu ja liitytty kirkkoon, eletty liha-selibaatissa, muutenkin formaatti on liikuttanut monia. Some ei ole formaatin lisämauste vaan ns. pihviosastoa”.
Some Awards on sosiaalisen median tapahtuma, joka tuo yhteen tunnetuimmat media- ja mainosalan asiantuntijat sekä sosiaalisen median vaikuttajat. Some Awards -gaalassa oli yli 400 vierasta ja palkintoja jaettiin kaikkiaan 12 eri kategoriasta. Some Awards -palkinnot jakaa Aller Media.
Docventures sai vuoden tv-ohjelman palkinnon Some Awards –kilpailussa
7.11.2014
Yle Areena arvostetuin suomalainen verkkobrändi
Taloustutkimuksen vuotuinen verkkobrändien arvostuksesta ja suosittelusta kertova tutkimus on ilmestynyt.
Yle Areena valittiin jo toistamiseen arvostetuimmaksi kotimaiseksi verkkobrändiksi.
Verkkobrändien arvostus ja suosittelu Suomessa -tutkimuksen mukaan top 10 arvostetuimmat suomalaiset verkkobrändit vuonna 2014 ovat:
1. Yle Areena
2. Ilmatieteen laitos
3. HSL Reittiopas
4. HelMet
5. Yle
6. Kanta.fi
7. Vero.fi
8. Foreca
9. Osuuspankki
10. Poliisi.fi
Tutkimus selvitti 200 spontaanisti tunnetuinta verkkobrändiä, jotka valittiin mukaan varsinaiseen arvostus- ja suosittelututkimukseen. Arvostustutkimuksessa vastaajat arvioivat brändejä antamalla tuntemilleen brändeille arvosanan (4-10) sen mukaan, kuinka paljon he kyseistä brändiä arvostavat.
Muut
27.11.2014
Nyt.fi ensimmäisenä Suomessa Whatsappiin
Nyt aloittaa torstaina 27.11 päivittäisen Whatsapp-uutisviestin tarjoamisen lukijoilleen. Nyt.fi on ensimmäinen virallisesti Whatsappissa toimiva suomalaismedia.
Uutisviesti lähetetään arki-iltapäivisin. Siinä kerrotaan, mitkä ovat päivän 2−3 tärkeintä puheenaihetta koko Suomessa ja minne Helsingin seudulla kannattaa illalla mennä. Puheenaiheet poimitaan Nyt.fi:n uutisvirrasta ja menovinkit Nytin uudesta Minne Nyt -sovelluksesta.
Nyt.fi on jo läsnä Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä.