LinkedInissä velloo keskustelu kylmäsoittelusta: puolesta, vastaan ja jotakin siltä väliltä. Aika siirtyä myyntiprosessissa seuraavaan vaiheeseen.
Me kaikki myyjät tiedämme, että onnistunut kylmäsoitto tai potentiaalisen asiakkaan lähestyminen somekanavia pitkin poikii tapaamisen. Kuinka monessa positiossa pääsee tapaamaan suuryritysten top-päättäjiä, karismaattisia johtajia, alansa ammattilaisia sekä oikeasti tähystämään näköalapaikalta, mitä suomalaisessa elinkeinoelämässä tapahtuu? Itse olen sitä mieltä, että vastaavanlaista mahdollisuutta ylläpitää yleissivistystä saa hakea. Tämän tietämyksen tulisi välittyä jokaisessa asiakaskohtaamisessa.
Mistä aineksista asiakaskohtaamisen lisäarvo syntyy?
1. Kerro uutta ja sivistä
2. Avaa toimialan “landscape” – Auta asiakasta ostamaan palvelua
3. Kerro kilpailijoiden palveluista avoimesti ja ole selkeä, mihin itse ankkuroit palvelusi
4. Toimialatuntemus – Tunne asiakkaan pelikenttä
5. Innovoi, ideoi ja ratko yhdessä asiakkaan kanssa – Varmista, että asiakas saa energiaa tapaamisesta
6. NAUTI! – Uusien ihmisten kohtaaminen on elämän eliksiiriä, mikä kehittää meitä myyjiä ammatillisesti ja tuo sosiaalista pääomaa
Käytetään tämä asiakaskohtaamiseen varattu aika siis hyödyksi. Time to deliver!