Vaikuttajayhteistyön ehdottaminen alkaa paljon ennen pitchiä. Kuinka voit odottaa vaikuttajan työskentelevän kanssasi jos et ole rakentanut perustaa ensiksi?

Cisionin tutkimuksissa on saatu selville, että vahvojen suhteiden luominen vaikuttajiin vaatii tietyn prosessin. Tämän avulla voidaan rakentaa perusta ja luottamus vaikuttajaan ennen yhteistyön alkamista.

Brändikumppaniksi sopivien vaikuttajien paikantamisen jälkeen ensimmäinen askel yhteistyöhön alkaa sosiaalisessa mediassa.

Tässä kolme vaihetta, jolla luoda suhteita vaikuttajiin sosiaalisessa mediassa:

Tutkimus

Tutkimus on avain oikeiden vaikuttajien löytämiseen, mutta se on myös avain suhteiden luomiseen. Ennen kuin lähetät vaikuttajille viestiä sosiaalisessa mediassa, ole varma siitä, että tunnet heidän tapansa ja mieltymyksensä.

Mediatietokannasta löydät vaikuttajien eniten käyttämät alustat ja puheenaiheet. Tämä tieto auttaa sinua sekä tavoittamaan että sitouttamaan heidät.

Keskustelu

Aloita keskustelulla pitchauksen sijaan ensimmäistä kertaa ottaessasi yhteyttä. Tykkää vaikuttajan päivityksistä, jaa hänen artikkeleita ja kommentoi somessa. Näin teet itsestäsi vaikuttajalle tutun kasvon ja luot mainetta arvokkaana lähteenä.

Ole kuitenkin varovainen, ette julkaise vain julkaisun takia. Pidä huoli siitä, että päivitykset hyödyttävät keskustelua ja tarjoavat arvoa. Tämä auttaa sinua rakentamaan uskottavuutta vaikuttajan ja hänen yleisönsä kanssa.

Mitä enemmän keskustelet vaikuttajan kanssa, sitä tutummaksi tulet hänelle. Kun pitchauksen aika tulee, he muistavat nimesi ja aikaisemman vuorovaikutuksen kanssasi ja ovat vastaanottavaisempia sinua kohtaan.

Pitchaus

Kun olet rakentanut vahvan suhteen vaikuttajan kanssa voit pitchata idean kumppanuudesta hänelle. Keskity pitchissäsi kumppanuuden yhteisiin etuihin pelkän yrityksesi hyödyn sijaan. Mitä vaikuttaja saa siitä? Mieti heidän päämääriä ja kuinka voit auttaa heitä saavuttamaan nämä.

Kerro pitchatessa ideasi selvästi ja selitä mitä odotuksia sinulla on ja mitkä tavoitteet ovat Anna vaikuttajalle selvä suunta, mutta älä tartu pikkuseikkoihin. Kerro heille mitä haluat heidän tekevän, mutta anna kontrolli sisällöstä heille.

Kaikki vaikuttajat eivät ole avoimia pitcheille sosiaalisessa mediassa. Tutki mediatietokantaasi oppiaksesi mitä vaikuttaja suosii. Jos olet tehnyt tutkimuksesi oikein ja tiedät, että pitchisi menestyy.