Tiedottamisen välittömänä tavoitteena on useimmiten kasvattaa yrityksen näkyvyyttä ja ohjata kävijäliikennettä sen kotisivuille. Jos tiedotteesi eivät kuitenkaan herätä toimittajien tai potentiaalisten asiakkaiden mielenkiintoa, kannattaa tarkistaa oheinen lista ja varmistaa, ettet tee näitä viittä yleistä virhettä.

1. Katsot työsi päättyvän tiedotteen julkaisuun
Julkaiset tiedotteesi verkossa ja oletat niiden taianomaisesti leviävän itsestään sinulle tärkeiden toimittajien ja kohderyhmien ulottuville. Tällaista taikatemppua ei kuitenkaan valitettavasti ole olemassakaan.

Näin korjaat asian:
Kun julkaiset tiedotteen, jaa sitä aktiivisesti kaikin käytössäsi olevin keinoin.  Jaa tiedotetta sosiaalisen median kanaviin, kuten Twitteriin, LinkedIniin, Google+:aan ja Facebookiin – ohjeista myös kollegasi tekemään samoin. Voit myös julkaista uutisen yrityksesi blogissa tai uutiskirjeessä ja linkittää sen tiedotteeseen.

2. Odotat saavasi huipputuloksia ilmaiseksi
Tiedotejulkaisun voi hoitaa joko ilmaiseksi tai maksua vastaan. Vaikka nykypäivän budjettitietoisina aikoina ilmainen jakelu suoraan omasta sähköäpostista tai maksuttomasta verkkopalvelusta käsin onkin houkuttelevaa, kannattaa muistaa, että myös viestintäpalvelujen kohdalla hinnan ja laadun välillä on selvä korrelaatio.

Näin korjaat asian:
Useimmat maksulliset palvelut ovat varsin kohtuuhintaisia ja myös tarpeisiisi räätälöitäviä, joten voit valita aluksi pienemmän kokonaisuuden ja laajentaa sitä, mikäli tiedotettavaa on enemmän. Ammattilaisten ylläpitämä palvelu varmistaa tiedotteellesi kohdennetun jakelun ohella hakukoneoptimoidun verkkonäkyvyyden, kun taas ilmaispalvelut toimivat usein epäluotettavasti eivätkä mahdollista riittävää kohdennusta.

mzugovic@themxgroup.com'

About

This author has yet to write their bio.
Meanwhile lets just say that we are proud contributed a whopping 56 entries.