SANOMALEHDET
22.4.2015
Sami Valtere Helsingin Sanomien designjohtajaksi
Sami Valtere on nimitetty 1.5.2015 alkaen Helsingin Sanomien designjohtajaksi. Valtere on vastuussa HS:n tuotteiden visuaalisesta kokonaisilmeestä sekä käytettävyydestä. Tämän lisäksi hän suunnittelee lehden digituotteiden markkinointia ja vastaa Helsingin Sanomien brändi-ilmeestä.
Sami Valtere on työskennellyt vuodesta 2000 eri tehtävissä Helsingin Sanomissa mm. Nyt-liitteen graafikkona, Kuukausiliitteen AD:na sekä Helsingin Sanomien designpäällikkönä. Hesariin Valtere tuli mainosalalta. Hän on opiskellut arkkitehtuuria teknillisessä korkeakoulussa.
Valtere on saanut Helsingin Sanomissa ollessaan useita kansainvälisiä designpalkintoja Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Kotimaassa Valtere on palkittu muun muassa M&M Grand Prixillä ja Kultahuipulla.
9.4.2015
Alma Media myymässä Kemijärvellä ilmestyvän Koti-Lappi-lehden
Alma Median tytäryhtiö Alma Media Kustannus Oy neuvottelee Kemijärvellä ilmestyvän Koti-Lappi-kaupunkilehden myymisestä SLP Kustannus Oy:lle. Kauppa on tarkoitus saada päätökseen 1.5.2015 mennessä.
Koti-Lappi ilmestyy Kemijärven, Pelkosenniemen, Savukosken ja Sallan alueella, ja sen kokonaispainos on noin 11 000 kappaletta. Lehden palveluksessa olevat neljä henkilöä siirtyvät uuden kustantajan palvelukseen vanhoina työntekijöinä.
SLP Kustannus Oy osti maaliskuussa Alma Median lehtiliiketoiminnan Kainuussa. Yhtiöllä ja sen omistajilla on entuudestaan pieniä kaupunki- ja paikallislehtiä Pohjois-Suomen alueella.
YLEISAIKAKAUSLEHDET
9.4.2015
Stina Mäntyniemi Cosmopolitanin päätoimittajaksi
Stina Mäntyniemi (26) siirtyy Cosmopolitanin johtoon Helsingin Sanomien Nyt-liitteen toimitussihteerin paikalta. Aiemmin hän on työskennellyt Cosmopolitanin toimituspäällikkönä ja -sihteerinä sekä Iltalehden toimittajana.
1.4.2015
A-lehdiltä ja Finnish Design Shopilta uusi Design Stories -aikakauslehti
A-lehdet Oy ja Finnish Design Shop julkaisevat Design Stories -lehden, joka kertoo tarinoita designin sydämestä. Lehti tukee verkkokaupan käyttäjäyhteisön, lukijoiden ja mainostaja-asiakkaiden tarpeita.
“Olemme rakentaneet tiiviin käyttäjäyhteisön verkkokauppamme ympärille ja asiakkaamme arvostavat verkkopalveluun tekemiämme sisältöjä uutuuksista, suunnittelijoista ja ilmiöistä. Laajalevikkisen Design Stories -lehden avulla kykenemme tarjoamaan inspiroivan lukukokemuksen, joka täydentää verkossa tarjoamaamme asiakaskokemusta.
Yhdessä A-lehtien osaajien kanssa olemme nyt luoneet uuden tyyppisen aikakauslehden, jolle uskomme olevan vahvaa kiinnostusta myös oman asiakaskuntamme ulkopuolella. Näemme lehdellä lisäksi kansainvälistä potentiaalia, ja tulevaisuudessa teemmekin lehdestä myös englanninkielisen version “, Finnish Design Shopin perustaja ja toimitusjohtaja Teemu Kiiski toteaa.
RADIO & TV
21.4.2015
Johanna Vesikallio Ylen A-studion juontajaksi
Ylen A-studion juontajaksi on nimitetty YTM Johanna Vesikallio (42). Hän aloittaa tehtävässään Ylellä viimeistään 1.8.2015.
Vesikallio toimii tällä hetkellä STT-Lehtikuvan yhteiskuntatoimituksen politiikan esimiehenä. Tätä ennen hän on työskennellyt STT:n politiikan toimittajana sekä EU-kirjeenvaihtajana. Lisäksi hän on työskennellyt toimittajana myös mm. Helsingin Sanomissa.
Johanna Vesikallio on käynyt Sanomien toimittajakoulun ja suorittanut EU-asioiden journalismitutkinnon Ranskassa Strasbourgin yliopistossa.
MUUT
20.4.2015
IL-Median uusi xoxofeed.com tavoittelee ulkomaisia yleisöjä rakkausteemalla
IL-Media on avannut kansainvälisille yleisöille suunnatun xoxofeed.com-palvelun, joka yhdistää suositusta fiidi.fi -palvelusta tutun helppoon verkkojakamiseen perustuvan formaatin rakkausteemaan. Englanninkielinen palvelu tuotetaan Suomessa ja se on mainosrahoitteinen.
Xoxofeed.com innovoi, tuottaa ja jakaa pääosin rakkausteemaisia sisältöjä yleisönään teemasta kiinnostuneet sosiaalisen median aktiiviset käyttäjät. Fiidi.fi:n tapaan xoxofeed.comin sisältötiimi toimittaa omaa sisältöä sekä tuo palveluun muualla julkaistua sisältöä.
8.4.2015
Sanoma Effie Awards Finland 2015 -kilpailun pääyhteistyökumppaniksi
Sanoma on markkinoinnin tehokkuutta mittaavan Effie Awards Finland 2015 -kilpailun pääyhteistyökumppani.
Effie Awards on markkinoinnin tehokkuutta mittaava kansainvälinen kilpailu, joka järjestetään vuosittain 42 maassa. Suomessa kilpailun järjestää Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry, tänä vuonna jo 14. kerran. Kilpailun perusti vuonna 1968 NYAMA, New York American Marketing Association.
Effie Awards Finlandin lisäksi Sanoma tekee yhteistyötä kasvuyritystapahtuma Slushin ja mobiilialan ammattilaisten avoimen yhteisön Mobile Mondayn kanssa.
1.4.2015
Kirsi Alm-Siira Helsingin Sanomiin sosiaalisen median sisällöntuottajaksi
Toimittaja Kirsi Alm-Siira aloittaa 1.5 Helsingin Sanomien sosiaalisen median sisällöntuottajana. Hän siirtyy Hesariin MTV:n palveluksesta. Tehtävä on Helsingin Sanomissa uusi. Sen tavoitteena on kehittää tuoreita tapoja jakaa HS:n laatusisältöjä aiempaa laajemmin sosiaalisessa mediassa ja muissa verkon julkaisukanavissa