3.5.2017
Antti Hirvonen yhdistyvien YleX:n ja Yle Kioskin päälliköksi
Yleisradio on nimittänyt Antti Hirvosen vastaamaan nuorille ja nuorille aikuisille suunnatuista palveluista. Hirvonen aloittaa Ylen nuorisomedioiden päällikön tehtävässä 1. kesäkuuta. Hirvonen on aikaisemmin työskennellyt Yle Kioskin vastaavana tuottajana.
4.5.2017
Sanomalehtien Liiton hallitus sai neljä uutta jäsentä
Uudet hallitusjäsenet ovat Kalevan toimitusjohtaja Juha Laakkonen, Ilkka-Yhtymän toimitusjohtaja Olli Pirhonen, Kaakon Viestinnän liiketoimintajohtaja Juhana Tikka ja KSF Median toimitusjohtaja Svante Wahlbeck.
Mustin ja Mirrin toimitusjohtaja Mika Sutinen valittiin vuoden markkinointijohtajaksi
Markkinointi&Mainonta-lehden jakaman tunnustuksen saajan valitsi markkinointialan ammattilaisista koostuva raati, jonka mukaan Sutinen on markkinointi- ja myyntiorientoitunut toimitusjohtaja, joka on virittänyt koko organisaation kasvuhakuiseksi ja markkinointiorientoituneeksi.
Juuresleipä ja Tokmannille AdProfit-voitot
Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja oli Syöpäsäätiön Roosa nauha, joka voitti palkinnon kolmatta kertaa peräkkäin. Markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavan AdProfit 2016 -kilpailun voittoon nousivat Fazer Juuresleipä, Tokmanni ja Roosa nauha.
6.5.2017
SM-liigan uusi mediasopimus on entistä arvokkaampi
Liiga on valinnut Telian mediakumppanikseen kaudesta 2018–19 alkaen. Kuuden vuoden mittainen sopimus kattaa kaikkien Liiga-otteluiden televisioinnin lisäksi laajaa yhteistyötä asiakaskokemuksen kehittämisessä. Kaudella 2017–18 Liigan mediayhteistyökumppanina jatkaa Sanoma.
8.5.2017
Allerista Yliopiston Apteekin uusi sisältökumppani
Aller Media Oyn sisältömarkkinointitiimi Ideas tuottaa jatkossa Yliopiston Apteekille monikanavaisesti terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä sisältöjä. Uuteen sisältöyhteistyöhön kuuluu Yliopiston Apteekin kanta-asiakaslehti Uniikki , joka on yli 400 000 kappaleen painosmäärällään yksi Suomen suurimmista säännöllisesti julkaistavista aikakauslehdistä.
WSOY:n, Tammen ja Johnny Knigan viestinnässä uusia nimityksiä
FM Satu-Maria Rastas on nimitetty WSOY:n markkinointi- ja viestintäpäälliköksi 1.6.2017 alkaen. Hän vastaa WSOY:n kirjailijoiden ja kirjojen markkinoinnin ja viestinnän kokonaisuudesta. Rastas siirtyy tehtävään Tammen viestintäpäällikön paikalta. Hän on työskennellyt markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä monipuolisesti vuodesta 2007 alkaen ja Tammen viestinnässä vuodesta 2011. WSOY:n viestintäpäällikköinä jatkavat Tuuli Leppänen sekä 1.9. hoitovapaalta palaava Ina Westman.
9.5.2017
Ulla-Maija Uusitalo iProspectin asiakkuusjohtajaksi
Kauppatieteiden tohtori Ulla-Maija Uusitalo, 46, on nimitetty tulospohjaisen markkinoinnin toimisto iProspectin asiakkuusjohtajaksi ja laajennetun johtoryhmän jäseneksi erityisvastuunaan B2B-asiakkuudet. Aiemmin hän on toiminut tulosvastuullisena verkkoliiketoiminnan johtajana vähittäiskaupan alalla, ja vetänyt useita kehityshankkeita niin IT-, liiketoimintaprosessi- kuin asiakaskokemuksenkin alueilla.
12.5.2017
Virpi Onkamosta Iskun markkinointi- ja viestintäjohtaja
FM Virpi Onkamo on nimitetty Iskun markkinointi- ja viestintäjohtajaksi 7.6.2017 alkaen. Onkamo siirtyy Terveystalosta, jossa hän on toiminut viisi vuotta palvelukehitys- ja markkinointipäällikkönä.
22.5.2017
Sanoma ostaa A-lehdiltä Urheilulehden
Sanoma Media Finland ostaa A-lehdiltä Urheilulehden . Urheilusanomat ja Urheilulehti yhdistetään uudeksi entistä palvelevammaksi urheilumediaksi. Kaupan myötä Urheilusanomien ja Urheilulehden brändit yhdistetään. Uudesta tuotteesta syntyy monipuolinen ja entistä palvelevampi urheilumedia, joka sisältää painetun lehden lisäksi IS Extran. IS Extra tarjoaa livesisältöjä ja päivittäisiä urheilu-uutisia eri kanavissa.
23.5.2017
Mediamainonnan alamäki jatkui – vaalit piristivät ulkomainontaa
Aikakauslehtien mainospanostukset laskivat huhtikuussa 20,9 prosenttia. Laskuun vaikutti muun muassa pääsiäisen osuminen huhtikuulle. Mainonnan määrä laski huhtikuussa 2,6 prosenttia vuoden takaiseen huhtikuuhun verrattuna. Ilman vaalimainontaa laskettuna muutos oli -5,6 prosenttia. Tiedot ilmenevät Kantar TNS Ad Intelligencen julkistuksesta.
Elina Ämmälä johtamaan GTK:n markkinointia ja viestintää
Elina Ämmälä on nimitetty Geologian tutkimuskeskuksen (GTK) viestintä- ja markkinointijohtajaksi 12. kesäkuuta 2017 alkaen. Hän on aikaisemmin työskennellyt muun muassa Aalto-yliopiston viestintäjohtajana, Finnairin viestinnässä sekä bioteknologia-alalla ja lääketeollisuudessa.
Jukka Mannila aloittaa Hasan & Partnersin luovana johtajana
Mannila on aikaisemmin työskennellyt Dentsu Aegisilla luovana johtajana.
24.5.2017
Tomi Hilvo siirtyy Dinglen johtoon
Tomi Hilvo aloittaa Aller Median tytäryhtiön Dinglen toimitusjohtajana 1. kesäkuuta 2017. Hilvo siirtyy Dingleen konsulttiyritys D11 Helsingin toimitusjohtajan tehtävistä. Hän on työskennellyt myös muun muassa Management Events -yhtiön toimitusjohtajana seitsemän vuotta. Lisäksi Hilvo on toiminut Toinen Helsingissä ja DDB Helsingissä.
Mikko Saariaho aloittaa HKScanin viestintäjohtajaksi
Lentoasemia ylläpitävän Finavian johtoryhmään kuuluva viestintäjohtaja Mikko Saariaho on nimitetty lihatalo HKScanin viestintäjohtajaksi.
26.5.2017
KSS Energia valitsi Kaski Agencyn
Energiayhtiö KSS Energia ja markkinointitoimisto Kaski Agency aloittavat yhteistyön markkinnointiviestinnässä. Kaski Agency valittiin Kouvolan kaupungin omistaman yhtiön markkinointikumppaniksi kilpailutuksen jälkeen.
Valtionhallinnolle tarjottavat viestintä- ja markkinointitoimistot valittu
Valtion yhteishankintayksikkö Hansel on valinnut uudet toimittajat viestintä- ja markkinointipalvelujen puitejärjestelyyn. Hankinnan arvo on arviolta 13,5 miljoonaa euroa neljän vuoden sopimuskaudella 2017–2021. Sopimustoimittajia valittiin kuusi: Dentsu Aegis Network Oy, Mainostoimisto SST Oy, Markkinointitoimisto Kitchen Oy, Recommended Finland Oy, Ryhmittymä Kvartetti (Bob the Robot Oy, Ellun Kanat Oy, ToinenPHD Oy, Palmu Oy) sekä Ryhmittymä Viestintä Oy Drum ja Virta Helsinki Oy.
29.5.2017
Euroopan online-mainonta ylitti 40 miljardin euron rajapyykin
IAB Europe julkaisi vuosittaisessa Interact-konferenssissa 23.5. Euroopan online-mainonnan vuoden 2016 kasvuluvut. Online-mainonta kasvoi 12,2 prosenttia 41,8 miljardiin euroon ja se on Euroopan suurin mainosmedia.
Tekir on nimittänyt talous- ja sijoittajaviestinnästä vastaavaksi johtajaksi Tiina-Marjo Nousiaisen
Tiina-Marjo Nousiainen on työskennellyt 20 vuotta sijoittajaviestinnän konsultoinnissa. Viimeksi hän työskenteli Zeeland Familyssä sijoittajaviestinnän palveluista vastaavana johtajana.
Media-alan liikevaihto kasvoi 1,4 prosenttia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä
Toimialan kasvua rasittavat vaikeudet mediamainosmarkkinoilla, joilla ensimmäisen neljänneksen kumulatiivinen lasku oli 2,6 prosenttia. Verkkomainonta kasvaa, mutta se ei riitä kompensoimaan printtimainonnan menetyksiä.
Janiina Ojanen Space Nation Oy:n tuore markkinointi- ja viestintäjohtajaksi
Avaruusmediayhtiö Space Nation (ent. Cohu Experience) kiinnitti keväällä markkinointi- ja viestintäjohtajakseen Janiina Ojasen.
31.5.2017
Trumpin viestintäjohtaja Michael Dubke eroaa
Trumpin neuvonantaja Kellyanne Conway kertoo uutiskanava Fox Newsille, että Dubke jätti eroilmoituksensa ennen Trumpin ensimmäistä ulkomaanmatkaa. Dubke halusi hoitaa työnsä matkan ajan, Conway sanoo. Dubke sanoo, että eron syyt ovat henkilökohtaisia, The New York Times -lehti kertoo.