Jos oikeat kävijät eivät osu verkossa yrityksen tuotteista tai palveluista kertovaan hyvään sisältöön, markkinointiponnistelut menevät hukkaan. Kohderyhmän tavoittamisessa auttaa content marketing -palvelu eli sisältömarkkinointi, jonka avulla valitun sisällön näkyvyys paranee ja yrityksen tuotteiden tai palveluiden kysyntä kasvaa. Nyt kerromme yrityksestä Happy Socks. He käyttivät Cisionin palvelua lisäämään kohderyhmänsä tietoutta uusista design-sukista ja edistämään niiden menekkiä. Lue miten värikkäitä design-sukkia valmistava Happy Socks sai lisää huomiota verkossa palvelumme avulla!
Cisionin sisältömarkkinointipalvelu Content Marketing toimii yhteistyössä julkaisuverkostojen kanssa, jotka ostavat verkkolehtien artikkelien viereen valikoitua sisältöä tuhansilla englanninkielisillä uutissivustoilla (esim. Time, The Guardian, BBC. Lähettäjä eli tilaaja valitsee sisällön ohella kohderyhmää kiinnostavat otsikot ja kuvat – ja maksaa vain toteutuneista klikkauksista!
Happy Socks sai uutiselleen erityisistä Candy Crush Saga -sukista lisää näkyvyyttä käyttämällä Cisionin sisältömarkkinointipalvelua. Happy Socks vertaili kahden eri verkkosisällön houkuttelevuutta, joista ensimmäinen oli yrityksen oma blogiteksti mallistoyhteistyöstä designer Miike Snown kanssa, ja toinen The Guardianin artikkeli Happy Socksin Candy Crush Saga -yhteistyöstä. Molemmat sisällöt jaettiin Cisionin alustan kautta julkaisuverkostoon, jossa ne esitettiin lukuisissa verkkojulkaisuissa sopivassa yhteydessä, esimerkiksi aiheeseen liittyvien artikkelien rinnalla.
Heti kun Happy Socksin valitsema sisältö näkyi uutissivustojen artikkelien vieressä, sisältömarkkinointialustamme nerokas optimointi alkoi toimia. Alussa sisältö oli esillä yli kahdella tuhannella sivustolla, mutta verkostojen automatiikka optimoi julkaisua reaaliajassa, ja näkyvyys keskittyi sivustoihin, joilla Happy Socksin uutiset kiinnostivat eniten. Lopulta kahdentoista sivuston joukko vastasi yhteensä 80 prosentista kävijäliikenteestä. Paljon mielenkiintoa herättäviä julkaisupaikkoja olivat esimerkiksi Huffington Post ja Time. Entä mikä oli tulos? Kahdenkymmenen päivän jakson aikana näyttökertoja uutisille kertyi 16 684 275 ja klikkejä 6 667. The Guardianin artikkeli oli suositumpi kuin yrityksen oma blogiteksti, mutta blogin kävijäliikennettä voitiin analysoida tarkemmin, koska se oli osa Happy Socksin omaa sivustoa.
Tarkastamme verkoston kautta välitettävän sisällön toimituksellisesta näkökulmasta, jotta sisältö on mahdollisimman mielenkiintoista uutissivustojen kävijöiden näkökulmasta. Jokaista lähetystä varten varataan useampi kuva ja otsikko, jotta saamme selville, mikä yhdistelmä kiinnostaa eniten ja tuo eniten kävijöitä asiakkaamme verkkosisältöön.
Mitä opimme?
Content amplification -sisältömarkkinointi takaa nopeat tulokset. Kampanjan aloitukseen kuluneen ajan jälkeen (n. 24 – 48 tuntia) verkkonäkyvyys alkaa kasvaa välittömästi, ja kävijöitä tulee valittuun sisältöön nopeammin kuin arvaatkaan!
Laadukas ja kohderyhmälle relevantti sisältö on avain menestykseen
Sääntö ”oikea tieto oikeille kohderyhmille oikeita kanavia käyttäen” pätee myös sisältö- markkinointiin. Alusta muokkaa lähetyksen näkyvyyttä julkaisuverkostossa siten, että tavoitat sisällöstäsi aidosti kiinnostuneet kävijät.
Kiinnostunein kohderyhmä erottuu nopeasti
Vaikka Happy Socksin molemmat verkkosisällöt olivat englanniksi, tulosten analysointi paljasti suurimman osan kävijöistä klikanneen sisältöihin ruotsalaisista IP-osoitteista. Käyttämällä sisältömarkkinointiratkaisuamme selviää siis sen kaikkein kiinnostuneimman kohderyhmän maantieteellinen sijainti – ja halutessaan kävijän sijainnin voi myös ennalta valita julkaisuehdoksi. Asiakas voi siis määritellä maan tai maat, joiden kävijöille sisältö näytetään kansainvälisillä uutissivustoilla.
Käytä omaa tai muiden tuottamaa sisältöä
Jos haluat vahvistaa tuotemerkkiäsi, voit hyvin linkittää ulkopuolisen tahon tuottamaan sisältöön. Jos puolestaan haluat laskea investointisi tulokset tarkemmin, voit ohjata liikenteen omalle sivustollesi, jolloin voit seurata kävijöiden käyttäytymistä omien verkkoanalyysityökalujen avulla.
Hyvät kuvat ja otsikot ovat tärkeitä
Suosittelemme, että valitset kymmenkunta erilaista otsikkoa ja nelisen kuvaa yhtä uutista kohden, jotta heti kampanjan alusta voimme optimoida parhaimman yhdistelmän ja tehostaa näin viestin läpimenoa.
Yhteenveto
Happy Socks käytti Cisionin sisältömarkkinointipalvelua kahden erilaisen sisällön – oman blogikirjoituksen ja The Guardianin verkkoartikkelin – näkyvyyden edistämiseen. Näihin sisältöihin ohjattiin liikennettä Cisionin yhteistyöverkoston kattavasta toimituksellisten uutissivustojen alustasta. Tulokset näkyivät nopeasti. The Guardianin artikkeli oli yrityksen omaa blogikirjoitusta suositumpi sisältö, mutta blogin kävijäliikennettä Happy Socks pystyi toki analysoimaan paremmin.
Opimme, että:
- content amplification -sisältömarkkinointi takaa nopeat tulokset.
- laadukas ja kohderyhmälle relevantti sisältö on avain onnistuneeseen sisältömarkkinointiin. … sisältömarkkinoinnissa voidaan käyttää niin omaa kuin muiden tahojen tuottamaa verkkosisältöä.
- hyvät kuvat ja otsikot ovat tärkeitä kohderyhmän tavoittamisessa.
Kun verkkosisältöä nostetaan uusien kävijöiden nähtäville, kyseessä on content amplification. Tämä sisällön ”korostaminen” tai ”vahvistaminen” on Cisionin tarjoaman sisältömarkkinointipalvelun ydin. Verkostomme avulla valittu sisältö tulee näkyville tuhansille suosituille englanninkielisille uutissivustoille (esim. BBC, CNN, Huffington Post ja Wall Street Journal) sopivien artikkelien viereen. Hinnoittelu perustuu toteutuneiden klikkauksien lukumäärään.
Haluatko näkyvyyttä verkostossamme? Haluatko tehdä kuten L&C ja nostaa esimerkiksi artikkelin, blogitekstin tai videon näkyvyyttä sisältömarkkinointialustamme avulla? Klikkaa alla olevasta napista itsellesi esittely!