Digitaalinen uutishuone on kätevä tapa keskittää kaikki yritystä koskevat tiedot, uutiset ja kuvamateriaali yhteen helposti löydettävään paikkaan. Uutishuone palvelee niin toimittajia, jotka löytävät sieltä tarvitsemansa taustamateriaalin kuin myös potentiaalisia asiakkaita ja liikekumppaneita, jotka saavat uutishuoneen perusteella kokonaisvaltaisen kuvan yrityksen toiminnasta.

Mitä uutishuoneen tulee sisältää?

Toimittajan näkökulmasta uutishuoneen on hyvä sisältää ainakin tärkeimmät perustiedot yrityksestä. Sisällön laadinta kannattaakin aloittaa seuraavista:

  • Boilerplate: Aseta uutishuoneen Yritystietoa-osioon lehdistötiedotteissa käyttämäsi esittely, joka tarjoaa ylätason tiedot  yrityksesi toiminnasta
  • Lehdistötiedotteet: Aina kun julkaiset tiedotteen, lisää se myös uutishuoneeseesi.
  • Kuvat: Sisällytä uutishuoneeseesi korkeatasoisia kuvia mm. yrityksesi logosta, tuotteista sekä johtohenkilöistä.
  • Maininnat mediassa: Jos yrityksestäsi on julkaistu mediassa esimerkiksi artikkeli, video tai podcast, linkitä se uutishuoneeseen.
  • Yhteystiedot: Merkitse selkeästi, keneen toimittajat ja muut yrityksestäsi kiinnostuneet tahot voivat olla yhteydessä PR- ja mediatiedusteluissa.
  • Media kit: Jos yritykselläsi on käytössä ns. media kit, pidä sen digitaalinen versio saatavilla uutishuoneessa.

Mistä ja miten saan uutishuoneen käyttööni?

Helpoin ratkaisu on hyödyntää tiedotejakelupalveluntarjoajan valmista uutishuonetta (kuten esim. CisionNews-uutissivustolla sijaitsevat uutishuoneet), mikäli sellainen on saatavilla. Hakukoneoptimoinnin ja kävijäliikenteen ohjaamisen kannalta paras ratkaisu on omille kotisivuille räätälöity uutishuone.

Uutishuoneen voi toteuttaa myös itse, mikäli osaat rakentaa verkkosivuja.Esimerkiksi WordPressin kaltainen helppokäyttöinen CMS-järjestelmä soveltuu mainiosti uutishuoneen luomiseen. Ulkoasun suhteen kannattaa pitäytyä mahdollisimman selkeässä ja yksinkertaisessa tyylissä, niin uutishuone toteuttaa keskeisen tavoitteensa ja helpottaa yritystäsi koskevien tietojen löytämistäLue alkuperäinen englanninkielinen postaus Cision US:n blogista täällä.

mzugovic@themxgroup.com'

About

This author has yet to write their bio.
Meanwhile lets just say that we are proud contributed a whopping 56 entries.