Viestintä ja sisällöt ovat todistaneet kiistattomat hyötynsä yrityksille. Tämän takia ne jatkavat kasvuaan myös vuonna 2017. Tiedon luominen ja jakelu eri medioissa on oikeilla työkaluilla tehokasta toimintaa, joka johtaa positiivisiin tuloksiin. Viestintää suunnitellessa kannattaa huomioida kuitenkin muutama asia:

1) Keskity sisältöön

Tarinankerronta on vuodesta toiseen tärkeää, mutta sisältöjen valtaisasta määrästä johtuen vain parhaat niistä säväyttävät. Kohderyhmästäsi riippumatta viestisi pitää valloittaa yleisö ja houkutella heidät tekemään kauppaa tai yhteistyötä kanssasi. Älä ole liian kaino tai ylipuhelias, mutta jaa tietosi ja taitosi rohkeasti.

Vinkki: Keskity vähemmän siihen mitä yrityksesi tekee ja enemmän siihen miten yrityksesi auttaa ratkaisemaan tietyn ongelman.

2) Tarkastele omaa toimintaasi

“Älä koskaan luovuta” on yleinen neuvo, mutta luovuttaminen ja siirtyminen oman toiminnan arvioimiseen on hyväksyttävää. Esimerkiksi, olet tehnyt mielestäsi täydellisen pitchin toimittajalle, joka kieltäytyykin jutusta. Sen sijaan että yrittäisit vielä kerran tai harmistuisit takaiskusta, voit käydä kriittisesti läpi toimintaasi. Lähetitkö pitchin kiireiseen aikaan? Menikö juttu vähän ohi aiheesta? Olivatko yksityiskohdat liian epämääräisiä tai epätarkkoja. Esimerkiksi sen sijaan, että puhuisit tietokoneista, voit räätälöidä viestin vielä tarkemmin kohdennuksen mukaisesti, kuten parhaan hinta-laatu-suhteen tietokone yrittäjille.

Vinkki: Toimittajat, bloggaajat ja vaikuttajat ovat nykyään todella keskittyneitä tiettyihin aihealueisiin, joten tarkkaile ja ota opiksesi heidän tekemistä sisällöistä voidaksesi tarjota heille lisäarvoa tuovaa sisältöä.

3) Live on tätä päivää

Kiitos verkkouutisten, blogien ja sosiaalisen median elämme 24/7 uutissyklissä, jossa olemme tottuneet kännykän piippauksiin ja jatkuvasti vaihtuvaan kuvavirtaan. Vaikka Facebook Liven kaltaiset uudet somet ovat houkuttelevia kanavia, niitä ei kannata käyttää liikaa. Liven käytössä tärkeintä on selvittää milloin on paras aika lähettää, mitä sisältöä aiot jakaa ja kuinka usein. Ihmiset haluavat nähdä sisältöjäsi sopivalla syötöllä, jatkuvan tuputtamisen sijaan. Jos siis aiot käyttää liveä, sisällytä se osaksi somestrategiaasi.