Cision on luotettava kumppani, jolta saa henkilökohtaista apua. Käyttöjärjestelmä on selkeä ja helppokäyttöinen. Lisäksi medialistat räätälöidään toiveideni mukaan. Yhteistyö Cisionin kanssa on toiminut jo useita vuosia moitteettomasti ja kustannustehokkaasti. – Marika Nöjd, viestintäjohtaja, Tallink Silja Oy.
Tausta
Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön viestintää hoidetaan paikallisesti useasta maasta käsin ja Suomen viestinnästä vastaa Tallink Silja Oy. Yhtiön ulkoisen viestinnän tarpeet jakautuvat hyvin tiettyihin maakohtaisiin aiheisiin, kahta maata koskeviin liikennöintiuutisiin ja koko konsernia koskeviin aiheisiin. Lisäksi yhtiö edustaa myös kahta tunnettua brändiä: Tallinkia ja Silja Linea.
Haaste
Toimiakseen tehokkaasti tällaisessa viestintäympäristössä Tallink Siljan tarvitsee tavoittaa oikeat mediat ja kohderyhmät eri alueilla ja nopeasti. Yhtiön viestit sisältävät hyvin erityyppisiä aiheita, kuten ruokaa, lifestylea ja taloutta, mutta myös kriisitilanteita. Nämä eri aihealueiden uutiset pitää saada läpi suomalaisessa mediassa ja kohderyhmissä.
Ratkaisu
Ratkaisuksi Tallink Siljan vaatimiin viestintätarpeisiin Cisionilla on räätälöity heille sopivat päivittyvät medialistat. Näin tiedotteet ja uutiset tavoittavat oikeat henkilöt. Yhtiö hyödyntää myös mediatietokannasta löytyviä bloggaajia lähettämällä näille ruoka-aiheisia uutisia ja käyttämällä tiedotejulkaisujärjestelmää tapahtumakutsuihin. Julkaisut ovat lyöneet läpi erittäin hyvin muun muassa Tallink Megastar -laivasta kertovissa jutuissa, joita kertyi kymmenittäin pelkästään tiedotteiden pohjalta tehtynä.
Tiedotteet ja uutiset tulevat myös Tallink Siljan omien verkkosivujen uutishuoneeseen. Tämä on automatisoitu täysin, jotta yhtiön viestintä voi keskittyä oleellisempiin asioihin. Sama koskee tiedotteiden tilaamista, joka on myös Cisionin toimesta automatisoitu.
Kuva: Tallink Silja